ta mig till www.vib.se
IBF Västerås

AIK förra veckan och Farsta IBK imorgon - äntligen igång med träningsmatcher
2021-08-14 14:05
Gabriel Engström var en av flera från utvecklingslaget som stod för fina insatser i matchen. Foto: Tony Jansson

Förra veckan rivstartade med träningar och match mot allsvenska AIK som ju kvalade till SSL förra säsongen. Efter att inte ha spelat matcher sedan oktober förra året var det riktigt kul att vara i gång igen och att se publik på läktarna. Att möta AIK så tidigt på säsongen var kanske inte optimalt då vi hade så få träningar och inte hunnit få tillbaka spelare som är borta för att de sommarjobbar på andra orter och ansluter senare.

– De spelade ju i våras, så det är klart att det blir skillnad, menar tränare Brandberg och syftar på AIK. Matchtempot är inte där, fullt förståeligt och AIK är alltid fart och fläkt. Fysiskt tycker jag inte att det var någon större skillnad utan vi står upp bra.

– Vi går lite tungt på några spelare och framför allt har vi några utvecklingspelare med där det syns att ett år har gjort väldigt mycket. De var med mot Teknologerna i en träningsmatch förra försäsongen. Det är spelare som vi vill ska vara med och få känna på spel på den här nivån och det finns några till i utvecklingslaget också.

Matchen slutar 1–7 (Periodsiffror: 0 - 3, 1 - 2, 0 – 2) efter att laget åkt på några kontringar. – Det är någonting som vi ska träna på och vi ska jobba på att komma in i matchtempo.  Över lag tyckte killarna det var kul och roligt att spela och det var målet med den här matchen. – Jättekul att det är igång, avslutar ”Gabbe”.

Simon Wesslund fick inviga säsongens målskytte för VIB då han nätade i andra perioden efter pass från Marcus Lundberg.

Tony Janssons bilder från matchen

Highlights på AIK:s Instagram

I säsongens andra träningsmatch välkomnar vi Farsta IBK, en ny bekantskap för oss och de spelar i Division 1 Östra Svealand. Söndag 15 augusti  kl 16.

Vi hälsar dem och publik välkomna!

Inför Norrköping hemma2023-09-30 09:08
Ung vibbare kommer hem2023-06-05 19:05